Disney Classics #46: Chicken Little

Disney goes computer animation


Chicken Little (2005)

Good guy: Chicken Little 3/5
Den typiska missförstådda, ocoola nörden som söker approval från sin omgivning i allmänhet och sin far i synnerhet. Har setts förut såklart men jag vet inte om det är för att Zach Braff gör rösten men jag finner Chicken Little charmig på något sätt.

Bad guy: Foxy Loxy 1/5
Fick nästan läsa mig till att det var denna klasskamrat till Chicken som är bad guy i och med att det är hon som leder "mobbningen" mot honom i skolan men ärligt talat så märks det inte särskilt mycket i filmen så nä, det här är ingen höjdare till bad guy.

Love interest: Ugly Duckling 2/5
Abbagail Ducktail Mallard, kallad Ugly Duckling, är en av Chickens kompisar och de är båda hemligt kära i varandra. Hon är en rätt ok karaktär men gör inte så jättemycket väsen av sig.

Comic relief: Runt of the Litter 2/5
Den tjocka, discoälskande grisen är Chickens andra kompis och det roliga med honom är väl att han är tjock, ängslig och lite korkad. Ibland funkar det litegrann men oftast är han inte så jätterolig.

Musical numbers: 2/5
Mestadels består soundtracket av gamla låtar och visserligen är det schysst med REM i en Disneyfilm men i huvudsak är det onödiga covers på låtar.

Total: 2/5
Jag har lite svårt att bestämma mig vad jag egentligen tycker om Chicken Little. Den är ganska rolig men ändå inte. Den är rätt mysigt animerad men ändå inte. Den har charmiga karaktärer men ändå inte. Det är samma kille som ligger bakom Emperor's New Groove, som jag verkligen gillade, och det kan märkas en del i denna film också men det är några fler swing-and-a-miss bland skämten och popkulturreferenserna i Chicken Little. I slutändan så känner jag att det var en hyffsat bra film. Men ändå inte.


Next up: Meet the Robinsons

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0