Årets Spel 2009: #1 Modern Warfare 2



#1
Titel: Call of Duty: Modern Warfare 2
Utvecklare: Infinity Ward
Utgivare: Activision
Plattform: Xbox 360

Det var längesen jag blev så varm i hjärtat av att spela ett spel som när jag spelade genom Machinarium och på ett sätt är det årets spel. Men! Jag har snart spenderat 80 timmar med multiplayerdelen av Modern Warfare 2 och vill bara ha mer och mer och mer. Gametrailers.com valde att beskriva spelet som "virtuellt crack" och jag kan bara hålla med. Activision tog allt som satte standarden för multiplayer-fps i och med CoD 4 och förbättrade det (hur nu det var möjligt). Lägg där till nya spelläget Spec Ops där man med en kompis (eller själv) tar sig genom olika uppdrag baserade på singleplayer-kampanjen. Singleplayer, ja. Alla haters till MW2 (finns ju alltid såna till hypade saker) pekar väldigt gärna på att kampanjen är alldeles för kort och visst jag kan hålla med att ca 6 timmar är lite i kortaste laget men för det första: Spelet är vad det är pga sin multiplayerdel och för det andra så är singleplayer-delen om än kort så grymt kul att spela. Väldigt varierad och man sitter på helspänn från att man klarat första träningsbanan till den rafflande avslutningen. Därimellan har man hunnit med att åka skoter, bli jagad på taken i Rio's favelas och massa annat. Jag spelar den mera än gärna igen om jag bara kan komma ur multiplayer-beroendet men som sagt 80 timmar är bara början. Modern Warfare 2 kan inte bli annat än årets spel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0