Noctourniquet del 2

Lustigt nog så släppte The Mars Volta ny information om kommande albumet Noctourniquet på sin hemsida, två timmar efter att jag skrev förra inlägget. Den nya informationen innehåller låtlistan för albumet och den ser ut så här:

1. The Whip Hand
2. Aegis
3. Dyslexicon
4. Empty Vessels Makes the Loudest Sound
5. The Malkin Jewel
6. Lapochka
7. In Absentia
8. Imago
9. Molochwalker
10. Trinkets Pale of Moon
11. Vedamalady
12. Noctourniquet
13. Zed and Two Naughts

Som ni förstår så finns förutom de två låtar jag postade i förra inlägget ytterligare fem låtar som har spelats live under 2011. Jag har inte lyssnat på allt än så jag kan inte säga så mycket om hur det låter. Däremot vet jag inte riktigt vad jag ska säga om sångaren Cedrics nya look, vill gärna ha afrot tillbaka. En hint om omslaget kanske den nya hemsida också ger. Jag vet inte men jag hoppas inte det. Ganska tråkigt omslag isf, The Mars Volta ska ha surrealism på sina omslag, må det vara Storm Thorgersen, Jeff Jordan eller någon annan. Ser mycket fram emot detta album vilket fall som helst. Ska nog kolla upp lite kommande LP:s och göra någon slags sammanställning/lista

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0