El Camino

Jag upptäckte The Black Keys då dom spelade hos Conan O'Brien för fem år sedan. Då hade dom precis släppt albumet Magic Potion och spelade Your Touch som snabbt blev en favoritlåt för min del. Innan det hade dom hunnit med att släppa tre skivor och i fjol kom deras sjätte fullängdare Brothers och i och med det även det stora genombrottet. På tisdag kommer deras nya album El Camino men tack vare denna blogg har jag fått ett pressexemplar redan! Ok det är en sanning med så många modifikationer så det är löjligt men jag har skivan på min dator nu iaf och håller i skrivande stund på att genomföra tredje back-to-back-genomlyssningen. För den är så jävla bra! Deras tidigare sex LP:s har varit olika variationer av bra men den här... ojojoj! Börjar starkt med första singeln Lonely Boy och sen fortsätter det bara i ett härligt ösigt och snabbt tempo. Favoriter förutom Lonely Boy så här långt är Little Black Submarines och Nova Baby. För tredje gången i rad så är det Danger Mouse (Gnarls Barkley, Broken Bells) som är producent och samarbetet mellan honom och den här duon från Akron, Ohio blir bara bättre och bättre. Skivan är knappt 40 minuter och när den är slut så vill jag bara ha mer så jag har svårt att se att det blir något annat än en fjärde lyssning om ca 20 minuter.

Lonely Boy på Spotify


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0