Way Out West Countdown: #9

Jag har varit på Way Out West en gång tidigare och det var för 2 år sedan. Ett band som jag såg då var The National. Jag hade inte hört dom någonting innan utan blev bara meddragen på deras konsert av mina festivalkompanjoner. Och det tackar jag för. Det var schysst att kunna gå på en spelning utan några som helst förhoppningar och bara bli helt hänförd av detta indie-rock band från Cincinnati i allmänhet och Matt Berningers fantastiska basröst i synnerhet och jag kände att det här är nåt jag kommer lyssna på. Tyvärr blev det inte riktigt så, det tog enda till i år förrän jag kollade upp dom dels tack vare att deras femte skiva, High Violet, släpptes i maj och dels för att dom blev klara för en comeback i Slottsskogen. Denna gång har jag, till skillnad från 2008, lite förväntningar på vad The National ska bjuda på. Förmodligen en minst lika bra spelning som senast.

Största skälet till förväntningarna:




The National på Spotify

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0