Livet leker och liket lever

Har jag månne hittat inspiration att göra ett nytt försök med denna fantastiska blogg? Jag gör ett försök iaf!
Det är ju tre veckor kvar till Way Out West och det kändes som jag borde ha någon slags rapportering från festivalen, sjukt många bra artister är det som kommer till Slottsskogen och förgyller Augustihelgen 13-14. Jag kommer fram till dess att ha en liten nedräkning på de 10 akter jag ser fram emot mest.

Det är drygt 4 månader sedan jag senast skrev i bloggen, då var jag nyss hemkommen från Skottland och livet lekte. Sedan dess har livet lekt vidare och det har hänt väldigt mycket, både på ett personligt plan och på ett musik/film/spelmässigt plan. Jag har inte riktigt bestämt om jag ska skriva ordentligt om vad som hänt sedan mitten av mars men lite kort har det varit en del spelningar nämligen: Mumford & Sons (igen), Shout Out Louds, Angus & Julia Stone och Juliette Lewis. Efter Skottlands-resan fick jag ett ryck och upptäckte en hel drös nya band och det känns som våren helt klart har gått i musikens tecken.
Det har inte blivit så mycket filmtittande, ett par biofilmer, men jag hoppas kunna avlägga en rapport på Christopher Nolans Inception till veckan. Annars kommer filmarkivet att fyllas på allt eftersom med de filmer jag sett hemma i soffan.
På spel fronten så har det inte hänt så jättemycket heller förrän till för nån vecka sedan när mitt Xbox tog ner skylten. Passande nog släppte Microsoft den nya slimmade versionen av 360:n strax efteråt så en sådan är nu inhandlad och i samma veva skaffade jag Mass Effect 2 och Final Fantasy 13.

Som sagt så hoppas jag att inspirationen och motivationen finns här så att det kan bli lite kontinuerligt skrivande framöver, kan ju vara bra att få igång skrivandet nu när jag kommit fram till att det är den journalistiska banan jag vill ge mig in på så småningom.

Väl mött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0