Way Out West Countdown: #4

Det börjar närma sig, snart bara en vecka kvar och hela spelschemat har släppts. Det ser väldigt intressant ut och det kommer bli mycket planerande hit å dit, jävligt kul kommer det bli vilket fall som helst. Fyra platser har jag kvar på min countdown också och på plats nummer fyra hittar vi inga mindre än Local Natives.
Detta indie-folk-rock-band från LA var faktiskt i Göteborg i januari men då hade jag inte lyssnat in mig på dom än så den spelningen gick mig förbi men strax efter det började jag lyssna på deras debutplatta från ifjol, Gorilla Manor, och fastnade direkt. Local Natives har liknats med band som Fleet Foxes och Arcade Fire och man hör ganska snabbt att dessa band är ganska nära besläktade och Local Natives är minst lika bra som dom andra. Gorilla Manor har väldigt få, om ens nån, svaga delar. Både melodierna och sången är väldigt lika på det sättet att dom svänger och är kraftfulla på samma gång som dom är lite tillbakadragna och vackra. Ljuv musik är det iaf som känns helt rätt för Way out west!

Största skälet till förväntningarna:





Local Natives på Spotify

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0