Way Out West Countdown: #3

Bara veckan kvar, jäklar va taggad jag börjar bli! Satt och funderade över hur schemat för vilka kläder man ska ha på sig ska se ut. Nu är vi framme vid bronsplatsen på min countdown också:
Ett av dom första bandsläppen som gjordes till Way out West innehöll bl a ett ungt och fräscht popband från New York vid namn The Drums. Då okända för mig men jag blev intresserad och laddade hem deras EP som var det enda dom hade släppt vid tillfället och fastnade direkt för deras glada och nästan lite mesiga, fast på ett bra sätt, popmusik. Efter det har dom slagit igenom väldigt snabbt, debut-LP:n som släpptes i juni fick strålande kritik, P3 spred deras musik frekvent och The Drums förekom i diverse reklamsammanhang. Dom har med andra ord blivit rätt hypade på sistone och med all rätt. Självbetitlade debuten är grymt bra, kanske inte rakt igenom det finns några dalar men topparna är riktigt bra och jag förutspår att festen börjar starkt och tidigt på lördag, The Drums är nämligen först ut tätt följda av nummer två på listan. Men mer om det på söndag...

Största skälet till förväntningarna:




The Drums på Spotify

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0