Veckans Album: Them Crooked Vultures - Them Crooked Vultures

Xbox är lite dålig på uppdatera med nya demon så jag övergår till att ha Veckans album på torsdagar. Det kan vara helt nya releaser eller uråldriga skivor som jag tar upp, helt enkelt det album som jag tycker är värt föras fram i ljuset just denna vecka. Först ut:



Artist: Them Crooked Vultures
Album: Them Crooked Vultures
Release: 17 november 2009
Låtlista:

1. No One Loves Me & Neither Do I
2. Mind Eraser, No Chaser
3. New Fang
4. Dead End Friends
5. Elephants
6. Scumbag Blues
7. Bandoliers
8. Reptiles
9. Interlude with Ludes
10. Warsaw or the First Breath You Take After You Give Up
11. Caligulove
12. Gunman
13. Spinning in Daffodils

Jag nämnde i min förra blogg att denna generationens största supergrupp höll på att spela in musik. Här är äntligen resultatet av Josh Homme's (Queens of the Stone Age), John Paul Jones (Led Zeppelin) och Dave Grohl's (Nirvana) tid tillsammans i studion. Resultatet är fantatiskt! Men hur det skulle det kunna gå fel med dessa tre tillsammans? Skivan låter som man skulle kunna tro, QOTSA-rock med en twist av Zeppelin och fantastisk uppbackning av Grohl (no offense Joey Castillo). Låtar som New Fang, Dead End Friends och Caligulove (Den låttiteln alltså!) bjuder på extremt svängig och dansant blues-rock. Det kanske är nån låt för mycket på skivan och den kan kännas lite utdragen i mitten. Trots det så är detta album ett måste för alla som gillar Queens of the Stone Age eller helt enkelt som gillar rock överhuvudtaget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0