Filmarkivet: The Wrestler



Titel: The Wrestler
År: 2008
Regi: Darren Aronofsky
I rollerna: Mickey Rourke, Marisa Tomei, Evan Rachel Wood
Handling: Randy the Ram (Rourke) är en professionell wrestler som hade sin storhetstid på 80-talet. 20 år senare är han en föredetting som håller till på mindre wrestling-tillställningar. På väg tillbaka mot toppen säger hans hjärta ifrån och han tvingas lägga av med wrestlingen men omställning till vardagslivet visar sig vara mycket svårare än väntat och längtan tillbaka till ringen växer sig starkare.

Min åsikt: Tyvär missade jag The Wrestler på bio så jag har verkligen sett fram emot att äntligen få se den efter alla hyllningar som filmen och huvudrollsinnehavaren har fått. Rourke levererade verkligen men själva filmen lämnade tyvär mer att önska. Svårt att egenltigen sätta fingret på varför jag inte är helt nöjd men jag tror det är för att The Wrestler egentligen känns som en lite småklyschig och nästan medelmåttig historia- Även om Pro wrestling-scenen är rätt outforskat filmområde känns inte historian särskilt nyskapande. Men det är nog Rourkes kraftfulla performance och Aronofskys skickliga regi som gör The Wrestler till en bra film

7/10



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0